Project UNION – Utrechts Netwerk voor Inclusie in het ONderwijs

15 mei 2019
Langeveldgebouw, Heidelberglaan 1, Utrecht (Faculteitskamer, 3.14)

Leergemeenschap Dialoog

Op 15 mei organiseert UNION de eerste bijeenkomst van de Leergemeenschap Dialoog in Utrecht. Tijdens deze bijeenkomst willen we samen met docenten en schoolleiders het volgende bespreken:

• Best practices

Afgelopen jaar zijn 2 ontwerpprojecten uitgevoerd, waarin het voeren van een dialoog in de klas over complexe/controversiële onderwerpen centraal stond. We delen de uitkomsten, evaluaties en analyses van de ontwerpprojecten dialoog, uitgevoerd op twee vo-scholen in Utrecht.

• Doorontwikkeling

We inventariseren en werken aan het doorontwikkelen van methoden binnen de leergemeenschap.

• Implementatievraagstukken

Hoe kunnen we van elkaar leren in de leergemeenschap en hoe kunnen we tot een schoolbrede implementatie rondom de dialoog komen?

We bespreken dit alles onder het genot van een hapje en drankje.

Ben je ook wel eens in gesprek met leerlingen over complexe thema’s als diversiteit en inclusie in de samenleving? En werk je met een dialogische aanpak in je lessen of ben je daarin geïnteresseerd? Meld je dan snel aan voor deze bijeenkomst via union@uu.nl.

Wees welkom op 15 mei!

Het UNION-team

Meer informatie: zie Onderzoeksresultaten.

Initiatief project: Gemeente Utrecht, Utrechtse schoolbesturen, Maatschappelijke partners van het onderwijs, Universiteit Utrecht en Hogeschool Utrecht.

Projectleiding: Universiteit Utrecht.